Saturday, January 10, 2009

Terima Kasih Kerajaan Persekutuan

Semalam, YAB Dato'Seri Mohd Najid B Tun Abd Razak telah merasmikan satu Fakulti Perubatan & Sains Kesihatan di Universiti Darul Iman (UDM). Terima kasih kepada kerajaan pusat yang memberi kepercayaan kepada Terengganu untuk menerajui satu bidang perubatan yang pertama kali di Negeri Terengganu. Kita sama-sama doakan agar negeri Terengganu menjadi negeri gedung Ilmu dan akan mencipta tamadun seperti mana yang visi dan misi sebelum ini, mantan Menteri Besar Y.B Dato Seri Hj Idris Jusoh.

Rakyat Terengganu perlu bersyukur dengan adanya prasana yang baik serta hubungan di antara Kerajaan Negeri dengan Kerajaan Persekutuan. Hubungan baik tersebut memberi banyak peluang dan ruang untuk kerajaan Negeri merancang dan membangunkan negeri setanding dengan negeri-negeri di pantai barat. Insya-allah, dengan kesungguhan pemimpin negeri, Terengganu akan bakal menjadi negeri terbaik dan menjadi sebutan dibibir mulut setiap warga.

Budaya BN bukan menang di medan ceramah sahaja, tetapi mempunyai perancangan yang rapi, berusaha dan laksanakan. BN bukan seperti parti rapuh pangkatan rakyat PAS + DAP + PKR yang masing-masing mempunyai ideologi yang berlainan. Saban masa, masing-masing berbeza pendapat. PAS dari dahulu sampai sekarang sering kali mengeluarkan "isu hukum hudud".Tiada isu lain yang nak diketengahkan selain isu tersebut. Adakah benar dan ikhlas PAS ingin laksanakan hukum Allah? 4 tahun rakyat Terengganu memberi peluang memerintah dan ingin melihat hukum yang dijanjikan ingin dilaksanakan. Tetapi sehingga ke hari ini, bayang2 hukum tersebut tiada. Saya bukan menolak hukum Allah, bersetuju kita nya benar-benar dilaksanakan. Tetapi, PAS menggunakan isu tersebut untuk meraih sokongan khususnya orang melayu yang sensitif dengan isu tersebut.

Cukuplah, PAS hendak bermadah dan sebagainya. Ingat, Setiap Insan akan menemui Ajal. Usah kita menipu rakyat dan membuat janji-janji yang tak mampu dilaksanakan, sesungguhnya Allah swt Maha Mengetahui apa isi hati setiap insan. Saya dengan rendah diri, menyokong Dato'Wan Farid Wan Salleh menjadi calon BN untuk kerusi P36. Semoga, beliau menang dan membawa kesinambungan yang ditinggalkan oleh Allahyarham Dato'Razali Ismail. -Insya-Allah.

"Hidup UMNO"
"Hidup Melayu"
"Hidup Dato'Wan Farid Wan Salleh"

No comments: